Wielu z nas pamięta jeszcze poranny spacer po gazetę, żeby sprawdzić aktualne ogłoszenia o pracę. Czytaliśmy też ogłoszenia na słupach czy zaglądaliśmy do pośredniaka. Mało kto w tej chwili tak szuka zatrudnienia. Teraz prym na rynku pracy wiedzie Internet i to właśnie za jego pomocą najwięcej osób tę pracę znajduje. Ogłoszenia znajdziemy na specjalnych portalach specjalizujących się wyłącznie w poszukiwaniu pracowników, ale też na stronach urzędów gmin, urzędów pracy czy bezpośrednio stronach firmowych.

Czy warto promować stronę na Facebooku?

promocja strony na facebookuIstnienie firm oraz pozyskiwanie do nich dedykowanych pracowników opiera się obecnie na reklamie i dobrej promocji, głównie w Internecie, czasem telewizji czy prasie. Jedynie działalności jednoosobowe nie miewają swoich własnych stron internetowych. Większe przedsiębiorstwa bez swojej www nie funkcjonują. Znajdziemy na niej informacje, czym zajmuje się firma, jak zbudowany jest zespół, jakie oferuje usługi lub produkty, czasem pojawia się cennik, zawsze będzie tam kontakt i dokładny adres. Obecnie jednak ważne jest jednak, aby adres tej strony pojawiał się też w innych miejscach, aby jak najwięcej osób o danej firmie się dowiedziało. Dlatego promocja strony na facebooku czy w innych social mediach jest aktualnie niezwykle powszechna. Konto firmowe na Facebooku jest już niemal tak często zakładane jak i strona internetowa firmy. Daje ono większą szansę na znalezienie odbiorców, którzy po zainteresowaniu się firmą przekierują swoją uwagę już bezpośrednio na www spółki. Facebook daje też możliwość zamieszczania krótkich postów, zdjęć, relacji, które mogą w łatwy sposób zainteresować potencjalnego odbiorcę usługami czy produktami danej firmy. Jest to forma łatwiejsza w odbiorze, przyciągająca uwagę, lepiej przyswajalna. Dodatkowo wiele osób jest niemal bezustannie aktywnych w social mediach. Widzą więc najnowsze informacje, które się tam pojawiają, są na bieżąco. 

Strona internetowa firmy to obecnie absolutna podstawa zaistnienia biznesu w Internecie. Ale to nie wszystko. Również istotna jest promocja w social mediach takich jak na przykład Facebook. Daje on dostęp do tysięcy odbiorców z całego świata ułatwia kontakt, promuje markę i stronę internetową firmy. zwiększa szansę na zwiększenie zainteresowania usługami.