Trudno sobie wyobrazić działalność przedsiębiorstwa bez sprawnie działającego łańcucha dostaw i odbioru towarów. Na szczęście do dyspozycji firm producenci urządzeń pozostawiają bardzo szeroką grupę transporterów do przenoszenia różnorodnych ładunków. Jednymi z bardzo przydatnych urządzeń występujących w różnych typach są suwnice, które są niezastąpione do przenoszenia ładunków wielkogabarytowych i o dużym ciężarze.

Budowa i działanie nowoczesnych dźwigownic pomostowych 

trwała suwnica natorowaWśród suwnic pomostowych na szczególną uwagę zasługuje najczęściej używana trwała suwnica natorowa wykorzystywana najczęściej w halach montażowych i magazynowych. Cechą charakterystyczną suwnicy natorowej jest umieszczenie czołownic na torowisku od góry. Na rynku dostępne są bowiem również suwnice pomostowe podwieszane. Czołownice posiadające własny napęd elektryczny oraz zaopatrzone w układ jezdny poruszają się po torowisku umieszczonym na określonej wysokości dostosowanej do możliwości i potrzeb. Przeważnie torowisko montuje się na ścianach nośnych ale gdy nie ma takiej możliwości budowana jest specjalna, stalowa konstrukcja nośna. Suwnice pomostowe osiągają bardzo różną rozpiętość sięgającą nawet ponad 30 metrów. Również udźwig suwnicy pomostowej może mieć bardzo różnorodne parametry od mniej niż jednej tony do kilkuset ton. Udźwig suwnicy pomostowej oraz innych rodzajów zależy od budowy mostu spoczywającego na ruchomych czołownicach. Most suwnicy zbudowany jest z jednego lub więcej dźwigarów, na których umieszczony jest cięgnik odpowiedzialny z ruch poprzeczny oraz za unoszenie ładunków. Nowoczesne suwnice charakteryzują się możliwością bardzo dokładnego manipulowania ładunkami oraz regulacją prędkości ruchu czołownic. Producenci zapewniają trwałość działania urządzeń poprzez najwyższą jakość wykonania. Dostarczają w zależności od potrzeb tzw. suwnice specjalne przygotowane do działania w bardzo niekorzystnym środowisku pracy.

Nowoczesne suwnice pomostowe są sterowane drogą radiową, przewodowo poprzez skrzynkę sterowniczą lub z kabiny operatora. Aby zapewnić szybką dostawę podzespołów na stanowiska pracy na jednym torowisku umieszcza się kilka suwnic pomostowych, które pracują bezpiecznie dzięki systemom antykolizyjnym. Więcej informacji na temat suwnic znajdziemy na stronach internetowych producentów.