Całkiem niedawno spełniłem swoje marzenie o własnym biznesie. Długo zbierałem na to pieniądze, a jeszcze dłużej zastanawiałem się w jaki biznes je zainwestować. Mój syn podsunął mi świetny pomysł, żebym sprzedawał to na czym lubię jeździć, czyli rowery. Uznałem to za doskonały pomysł i od razu przystąpiłem do działania. Po długich przygotowaniach i wielu formalnościach kilka tygodni temu otwarłem w swoim mieście ogromny sklep rowerowy. Zanim go otwarłem samodzielnie przygotowałem wielką akcję marketingową.

Banery zamówiłem w lokalnej drukarni

druk banerów na śląsku dla firmO marketingu i reklamie miałem całkiem sporo pojęcia, bo przez wiele lat pracowałem wcześniej w tej branży. Wiedziałem, że jeszcze przed otwarciem sklepu muszę poinformować wszystkich mieszkańców mojego miasta o nowym sklepie rowerowym. Chciałem, żeby każdy był ciekawy tego co będzie można w nim kupić zanim jeszcze go otworzę. Najpierw wykupiłem tygodniową emisję reklam w najpopularniejszym radiu w naszym mieście. Potem znalazłem lokalną drukarnię oferującą druk banerów na Śląsku dla firm i zamówiłem kilka ogromnych banerów reklamowych. Takich, które wiesza się na gigantycznych billboardach. Oczywiście miejsca na moją reklamę zarezerwowałem kilka miesięcy wcześniej jak tylko podjąłem decyzję o otwarciu takiego biznesu. Do tego wszystkiego zrobiłem sobie piękną stronę internetową i odpowiednio wyróżniłem ją w wyszukiwarce. Wszystko po to, żeby na otwarciu sklepu zjawiło się w nim jak najwięcej mieszkańców mojego miasta. Samo otwarcie przygotowywałem z żoną i synem, bo na początku postanowiłem nikogo nie zatrudniać. Ale teraz już wiem, że potrzebuję przynajmniej trzech pracowników do obsługi sklepu i do stworzenia profesjonalnego serwisu rowerowego. Po takiej akcji marketingowej, jaką przygotowałem, na otwarciu sklepu pojawiły się tłumy.

Z datą otwarcie mojego sklepu wstrzeliłem się idealnie, bo wystartowałem na wiosnę a samo otwarcie wypadło w taki typowy pierwszy ciepły dzień po długiej zimie. W pierwszym dniu sprzedałem kilkanaście sztuk nowoczesnych i drogich rowerów, więc cała kampania marketingowa zwróciła mi się w pierwszym dniu mojej działalności. Teraz inwestuję tylko w reklamy na banerach, które wieszane są co miesiąc na zarezerwowanych przeze mnie billboardach. Wszystko idzie zgodnie z moim planem, a moja reklama przyciąga klientów jak magnes.